FAQ's

Vind hier antwoord op al je padel & padbol gerelateerde vragen!

Algemene vragen
Met hoeveel personen speel je padel?

Padel hoor je 2 tegen 2 te spelen, met 4 personen dus. Met 2 (ofte 1 versus 1) kan ook op ons enkelveld in Brugge en Mechelen, maar is natuurlijk maar de helft zo leuk!

Met hoeveel personen speel je padbol?

Padbol speel je 2 tegen 2, met 4 personen dus.

Wat is de prijs om een terrein te huren?

Piek vs. dal

Wij hanteren een kortingstarief gedurende de daluren. Wat zijn de dal- en piekuren?

Brugge & Waregem week weekend
dal 08:00 - 18:00 08:00 - 10:00 & 18:00 - 22:00
piek 18:00 - 23:00 10:00 - 18:00

 

Grimbergen & Mechelen week weekend
dal 10:00 - 18:00 nvt
piek 18:00 - 23:00 10:00 - 20:00

 

Tarieven

Brugge & Waregem  Grimbergen & Mechelen

 

 

 

Kan ik materiaal bij jullie huren?

Padel

Uiteraard kan je materiaal bij ons huren! Een racket huren kost 2 EUR. Een tube van 3 ballen kan je enkel kopen bij ons, voor 6 EUR/tube.

TIP: boek het nodige materiaal reeds bij het maken van je reservatie in de Playtomic-app (niet via de desktop-versie)

Padbol

Een bal zit inbegrepen in je huurprijs, en hoef je dus niet extra te betalen of reserveren!

Kan iedereen een reservatie maken?

Jawel, iedereen met een Playtomic account kan max. 2 reservaties aanmaken! Aansluiten bij een andere reservatie is ongelimiteerd.

Kan ik een reservatie kosteloos annuleren?

Meer dan 8u voor de start van de reservatie kan je als speler zelf je veldje annuleren. Zie hieronder hoe je dit precies moet doen. Wanneer je annuleert krijg je de betaalde som terug zoals je deze betaalde, hetzij via Bancontact, Visa of credits.

Minder dan 8u voor de start van de reservatie kan je deze als speler niet meer annuleren, en wordt er geen terugbetaling uitgevoerd.

Bij een “no show” zonder voorafgaand seintje volgt er geen terugbetaling.

Wat dien ik te doen vooraleer te starten met spelen?

Stap 1

Het veld is reeds betaald, dus kan je je rechtstreeks naar je gereserveerd terrein begeven. De veldverlichting gaat automatisch aan bij start van je reservatie.

Materiaal gehuurd? Pik deze op met je ontvangen code in onze materiaal-lockers, of haal deze af bij een barmedewerker?

Stap 2

De veldverlichting knippert altijd 1 maal aan en uit op het einde van de reservatie. Dit is het signaal om het veld te verlaten, en de volgende spelers gebruik te laten maken van de velden.

Eventueel gehuurd materiaal plaats je terug in onze materiaal-lockers, of bezorg je terug aan onze barmedewerker.

Ik kom spelen buiten de openingsuren van de bar. Hoe raak ik op het terrein?

Stap 1

Je maakt een reservatie aan zoals gebruikelijk, waarbij je na voltooiing een toegangscode via e-mail (los van je bevestigingsmail) ontvangt om toegang te krijgen tot de velden. Deze mail krijg je om middernacht op de dag voor je reservatie.

Stap 2

Deze code kan je gebruiken vanaf 15 minuten voor de start van je reservatie om je toegang te verschaffen.

Stap 3

Bij het verlaten van de velden heb je de code niet nodig, en kan je gewoon de klink gebruiken om buiten te raken.

Ik kom spelen buiten de openingsuren van de bar. Kan ik materiaal huren?

Dit kan zeker! Je boekt het gewenste materiaal gewoon bij het aanmaken van je reservatie in de Playtomic-app (niet via de desktop-versie). Hoe gaat dit praktisch in zijn werk?

Stap 1

Boek het nodige materiaal bij het aanmaken van je reservatie onder “extras”! Kies het aantal rackets dat je wenst te huren (2 EUR/racket) en tubes ballen die je wenst te kopen (6 EUR/3 ballen):

Stap 2

Wij plaatsen je gereserveerd materiaal in een van onze lockers.

Stap 3

We sturen je een sms met het nummer van de locker waarin het gereserveerde materiaal zit, en de daarbijhorende cijfercode om de locker te openen

Stap 4

Je gebruikt het materiaal tijdens je reservatie.

Stap 5

Je plaatst de gehuurde rackets terug in dezelfde locker als waar je ze uithaalde, en je sluit de locker af met dezelfde cijfercode als deze die je ontving

OPGELET: je reservatie & huur/koop van materiaal doe je minstens 1 dag vooraleer je effectief speelt! Maak je je reservatie op dezelfde dag als het speelmoment, dan kunnen wij het materiaal helaas niet tijdig klaar leggen voor je.

Ik kom spelen buiten de openingsuren van de bar. Zal ik veldverlichting hebben?

Onze veldverlichting is gekoppeld met het reservatiesysteem, en schakelt automatisch aan bij de start van je reservatie. Een minuut voor het einde van je reservatie flikkert het licht aan en uit, dit om te signaleren dat je reservatie bijna ten einde is.

Wat zijn de spelregels van padel?
Wat zijn de spelregels van padbol?
Opzetten van een Playtomic-account
Hoe kan ik een reservatie maken? Met Playtomic!

Een reservatie maken kan enkel via Playtomic. Wij nemen GEEN reservaties aan via telefoon of mail, tenzij voor groepen uiteraard!

Hiervoor heb je 2 opties: via de website of (nog beter) via de Playtomic-app!

Website

Klik rechtsboven op dit scherm op reserveren

App

Android Apple

Hoe maak ik een Playtomic-account aan?

Na downloaden van de app of bezoeken van de website zal Playtomic je vragen om een profiel aan te maken.

Maak een account aan met e-mailadres naar wens, kies een wachtwoord en zoek onze club! 

Hoe vind ik de Arenal-clubs in Playtomic?

Stap 1 

Klik op het vergrootglas met daaronder "make a booking"

Stap 2

Als onze club nog niet in je lijst verschijnt, klik dan op "around me" en tik daarna "Arenal" in. 

Stap 3

Tik op het gewenste resultaat, en klik daarna op het hartje rechtsbovenaan. Zo staat onze club voortaan op je startscherm!

Stap 4

Tik op de tab "book", selecteer een datum en gewenst tijdstip en boek je terrein!

Wens je een credit te kopen? Dit kan ook in hetzelfde scherm!

Werken met de Playtomic-app
Hoe maak ik een reservatie aan?

Optie 1

Je zocht onze club al eerder op in de app, en plaatste een hartje: onze club staat nu op je startscherm. Klik op onze club en ga naar tabblad "book"!

Optie 2

Je zocht onze club nog niet eerder op?

Stap 1 

Klik op het vergrootglas met daaronder "make a booking"

Stap 2

Als onze club nog niet in je lijst verschijnt, klik dan op "around me" en tik daarna "Arenal" in. 

Stap 3

Tik op het gewenste resultaat, en klik daarna op het hartje rechtsbovenaan. Zo staat onze club voortaan op je startscherm!

Stap 4

Tik op de tab "book", selecteer een datum en gewenst tijdstip en boek je terrein!

Hoe betalen? "Ik betaal mijn deel van de reservatie"

Stap 1

Nadat je de gewenste dag, uur en veld selecteerde (zie ook “hoe maak ik een reservatie aan”) klik je op de knop “divide payment”.

Stap 2

Ken je reeds je medespelers? Vul dan hun naam aan door op “+” te klikken
 

Ken je je medespelers nog niet? Ga dan door naar stap 3 en “share” (3 geschrankte bolletjes rechtsboven) vervolgens je match via WhatsApp, mail, …

Stap 3

Selecteer je betaalmethode: Bancontact, Visa, credits, … en klik op “pay”.

opgelet:

Je teamgenoten hebben tot 2u na de reservatie de tijd om hun deel te betalen. Doen ze dit niet, dan wordt de som aangerekend aan diegene die de reservatie maakte op basis van zijn gebruikte betaalmethode:

Visa: de restsom wordt benomen van de Visa-account van de reserveerder
Bancontact: de account van de reserveerder wordt geblokkeerd voor toekomstige reservaties tot de restsom vereffend wordt via de app

Hoe betalen? "Ik betaal de volledige reservatie"?

Stap 1

Nadat je de gewenste dag, uur en veld selecteerde (zie ook “hoe maak ik een reservatie aan”) klik je onderaan op de knop onder “payment method”.

Stap 2

Selecteer je betaalmethode: Bancontact, Visa, credits, … waarover je beschikt, en klik op “pay”!

Stap 3

Deel je gemaakte reservatie met je vrienden (via 3 geschrankte bolletjes rechtsboven) en verdeel naar hartelust via WhatsApp, mail, …!

Hoe annuleer ik een reservatie?

Een reservatie kan tot maximum 8u voor aanvang geannuleerd worden door de persoon die de boeking maakte via de Playtomic app. 

Stap 1

Klik op het “mannetje” onderaan het scherm en daarna op de 3 gestapelde puntjes rechts boven om naar het menu te gaan.

Stap 2

Klik op "my bookings".

Stap 3

Selecteer de reservatie die je wenst te annuleren.

Stap 4

Klik op "cancel"

Stap 5

Klik op "yes" wanneer je het pop-up scherm krijgt om je annulering te bevestigen.

Waar kan ik de transacties van mijn credits opvolgen?

Stap 1

Klik op het mannetje en daarna op de 3 gestapelde bolletjes rechtsboven.

Stap 2

Selecteer "my payment methods"

Stap 3

Klik onder "club wallets" je credit waarvan je de historiek wil raadplegen. 

 

Hoe deel ik een reservatie met vrienden?

Optie 1: bij het maken van een reservatie

Bij het afronden van je reservatie klik op je op de knop “share” (de 3 geschrankte bolletjes rechtsboven) en deel je vervolgens jouw match via WhatsApp, mail, …

Optie 2: bij een reeds gemaakte reservatie

Op het onthaalscherm van je app klik je op de knop "add" naast de reservatie in kwestie.

Ken je je medespelers en hebben ze ook een Playtomic-profiel? Voeg ze toe met behulp van de "+"

Ken je je medespelers nog niet? Klik dan op de knop "share" (de 3 geschrankte bolletjes rechtsboven) en deel je vervolgens jouw match via WhatsApp, mail, ...

Hoe geef ik het resultaat van een match in?

Op het einde van je reservatie krijg je een pop-up op je smartphone om scores in te vullen. Klik hierop en dan wordt je naar de Playtomic app geleid, waar je de samenstelling van de wedstrijd kan wijzigen & de scores kan invoeren.